Elke dag blije gezichten

Vierde woensdag van september - Dag van de Thuiszorg

Dag van de Thuiszorg. Een dag om alle hardwerkende thuiszorgers een hart onder de riem te steken en hen te bedanken voor hun inzet. Wendy Rous is verzorgende  bij Groenhuysen en werkt al enige tijd in de thuiszorg. “Ik heb echt tijd voor de klant.”


Wendy’s loopbaan bij Groenhuysen is vrij uitgebreid. “Zo startte ik op De Bloemschevaert, verhuisde ik daarna naar De Brink en zit ik op mijn plek in de thuiszorg. Het wezenlijke verschil met de zorg op locatie is dat je alleen oog hebt voor de klant. Je wordt niet afgeleid door de telefoon of de bel. Er is altijd wel de mogelijkheid om een praatje te maken.” Ze vindt het fijn om voor de mensen te zorgen. De glimlach op hun gezicht geeft haar zo veel voldoening. “De mindere kanten van het werken in de zorg is dan zo minimaal in vergelijking met de waardering die je krijgt van de klanten.”

 


 

Volop mogelijkheden

De grootte van een organisatie als Groenhuysen vindt Wendy juist een voordeel. “Je hebt altijd de mogelijkheid om ergens anders te gaan kijken. Zo behoud je de frisse blik. Ik wil nu nergens anders kijken. Ik vind het fijn om in de thuiszorg te werken en de blije gezichten van mijn klanten elke dag opnieuw te zien. Ik weet van te voren welke route ik loop. In principe doe ik het werk alleen, maar heb ik hulp nodig, dan kan ik altijd een collega bellen. Uiteindelijk moet je het als collega’s samen doen.” En dat hebben ze volgens Frank van der Westen, manager thuiszorg, ook echt gedaan deze zomer. “Alle collega’s zorgden er samen voor dat alle klanten de nodige zorg ontvingen, ondanks de warmte en de vakanties van collega’s. Ik ben dan ook enorm trots op mijn medewerkers.”